ניתוח שרוול קיבה

ניתוח קיצור קיבה הוא ניתוח המיועד למי שיש עודף משקל. הוא גורם לירידה מואצת במשקל ושמירת המשקל התקין לאורך זמן. הניתוח מונע מהם למעשה סיבוכים רפואיים ובריאותיים הכרוכים במשקל עודף.

ניתוח שרוול קיבה הוא אחד מסוגי הניתוחים לקיצור קיבה. במהלך הניתוח כורתים כמעט 80% מהקיבה ומשאירים את החלק של הקיבה הממשיכה את צינור הוושט שמגיעה עד המעי הדק. החלק הזה הוא ארוך וצר ולכן הוא מכונה 'שרוול', על שמו נקרא הניתוח שרוול קיבה. ניתוח שרוול קיבה הוא ניתוח אל חזור – לאחר הניתוח המצב לא יכול לחזור לקדמותו. אם לפני הניתוח הקיבה של המנותח הייתה מסוגלת להכיל כ-1.5 ליטר כעת לאחר הניתוח היא מסוגלת להחזיק לכל היותר 80 סמ"ק (80 מ"ל). ניתוח שרוול קיבה הוא כיום הניתוח המוצלח ביותר להתמודדות מול השמנה כרונית והמחלות הנלוות אליה כמו, יתר לחץ דם, סוכרת, דום נשימה בשינה, עודף שומנים בדם ועוד. הניתוח מוריד למעשה כ-60% מעודף המשקל של המנותח. כלומר אם הוא סובל מעודף משקל של 60 ק"ג, לאחר הניתוח, לפי הסטטיסטיקה, הוא יפחית ממשקלו כ-24 ק"ג. הניתוח מבוצע באמצעות חתכים זעירים בשיטה הלפרוסקופית.

ניתוח שרוול קיבה
ניתוח שרוול קיבה

היתרונות של ד"ר חסן קיס

תוצאה אסתטית

תוצאה אסתטית טובה יותר מאשר טיפולים ושיטות אחרות

זמן החלמה

זמן החלמה קצר יותר, פחות כאבים,זיהומים וצלקות

רמת דיוק גבוהה

רמת דיוק גבוהה מאוד התורמת לשיפור ניכר בהצלחת הניתוח

מנהל המרפאה ד"ר חסן קיס מנתח לקיצור קיבה אומר: ניתוח לקיצור קיבה הוא הדרך המוצלחת ביותר לירידה במשקל ושמירה על משקל תקין לאורך זמן. אולם צריך גם להישמר מטעויות. אחת הטעויות היא להימנע ממאכלים המכילים פחמימות. חשוב לדעת שבפחמימות יש ערכים תזונתיים וויטמינים חיוניים. עוד יש לדעת כי הניתוח גורם לתת ספיגה של המזון הנאכל וכך פחות שומן נספג בגוף המנותח. אך לא רק שומנים ורכיבים שליליים אינם נספגים אלא גם ויטמינים ואבות מזון המצויים במזון פחות נספגים בגוף. מנתח לקיצור קיבה טוען כי חשוב מאוד ליטול תוספי תזונה באופן קבוע ולפי מעקב מקצועי וצמוד. לאחר הניתוח חייב המנותח להקפיד על שתייה מרובה בכדי למנוע התייבשות. מנותחים רבים מתרגלים לאחר הניתוח לאכול ארוחות מסודרות ובמרווחים קבועים וזה אחד היתרונות של הניתוח. כמו כן, המנותחים שהקפידו על ליווי מקצועי של דיאטנית ושל המנתח לקיצור קיבה, הצליחו לשמור על בריאות לאורך זמן.

ניתוח קיצור קיבה הוא ניתוח המציל חיים כפשוטו. שכן אורך חייהם של בעלי משקל עודף קצר יותר מאשר בעלי משקל תקין. אך לניתוח זה ישנם גם סיכונים לסיבוכים קצרי וארוכי טווח. כמו כן חובה על המנותח לדעת שהצלחת הניתוח נמדדת לטווח הארוך, כלומר, אם הוא ממשיך לשמור על משקל תקין לאורך זמן. ואת זה ניתן להשיג רק באמצעות שמירה על אורח חיים בריא, קרי תזונה נכונה ופעילות גופנית מתמדת. ניתן לומר שהחלק המכריע ביותר הוא בשנה הראשונה לניתוח קיצור קיבה. שנה זו היא חלון ההזדמנויות של המנותח לסגל לעצמו הרגלי תזונה נכונים ואורח חיים בריא. בשנה הראשונה לניתוח המנותח יורד במהירות במשקל והתיאבון מוחלש. בשנה זו עליו להתרגל לשבוע ממעט אוכל. אך מצד שני לאחר ניתוח קיצור קיבה הגוף זקוק במיוחד לחיזוק המערכת החיסונית בכדי להתאושש מהניתוח ולכן מעט מדי אוכל עלול להזיק ליכולת חילוף החומרים של הגוף והאטה בירידה.

חברות הביטוח וקופות החולים

אודות ד"ר חסן קיס

ד"ר חסן קיס הוא בוגר ביה"ס לרפואה של אוניברסיטת ת"א, מומחה בכירורגיה כללית, כירורגיה לפרוסקופית מתקדמת והשמנת יתר.

ד"ר קיס הינו רופא בכיר בחטיבה הכירורגית במרכז הרפואי אסף הרופא, ומוביל את השירות לכירורגיה לפרוסקופית בחטיבה הכירורגית.

בין השאר משמש ד"ר קיס כמזכיר החברה הישראלית לכירורגיה אינדוסקופית וחבר באיגודים המקצועיים המובילים בישראל.

בנוסף, פעיל ד"ר קיס בתחום האקדמיה, פרסם מאמרים רבים, משתתף באופן תדיר בכנסים בארץ ובחו"ל, ומעביר הדרכות והרצאות בתחום לסטודנטים במסלול ישראלי ואמריקאי בפקולטה לרפואה באוניברסיטת ת"א, ובוחן בבחינות הסמכה למומחים בכירורגיה כללית.

ניתוח קיצור קיבה
ד"ר חסן קיס