ניתוח מעקף קיבה

כל ניתוח באשר הוא, מותיר על הגוף טראומה. ברפואה המתקדמת של זמננו ישנם ניתוחים הנעשים בשיטה המקטינה למינימום את הטראומה. כזה הוא ניתוח שרוול קיבה. הוא כמעט אינו מותיר טראומה.

ניתוח מעקף קיבה זהה לניתוח מיני מעקף קיבה בכך ששניהם שייכים לקטגוריה של הניתוחים הפועלים בשיטה של הקטנת הספיגה ולא עובדים על הקטנת נפח הקיבה בלבד כמו למשל ניתוח שרוול קיבה. ניתוח מעקף קיבה משלב את שתי הפעולות, הן את הקטנת הנפח והן את הקטנת הספיגה. בניתוח זה הקיבה מחוברת אל המעי הדק באמצעות שתי השקות. ניתוח זה הוא כיום הנפוץ ביותר מבין הניתוחים הבריאטריים. גם כאן, בדומה למיני מעקף, המנותח מפחית כ-70% ממשקל העודף שלו. מעקף קיבה הוא ניתוח שמומלץ גם לסובלים מצרבות קשות או מבקע סרעפתי. ניתוח מעקף קיבה הוא ניתוח שמתאים גם לבעלי אובססיה לאכילת מתוק. ניתוח מעקף קיבה הוא בטוח לירידה במשקל בטווח הארוך והקצר. נשים שעוברות ניתוח מעקף קיבה אין להם בעיה להיכנס להיריון, אך זאת תוך הקפדה על תוספי תזונה חיוניים כגון סידן, ברזל וויטמינים מסיסי שומן, בהתאם להוראת הרופא המלווה ו/או הדיאטנית הקלינית.

ניתוח מעקף קיבה
ניתוח מעקף קיבה

היתרונות של ד"ר חסן קיס

תוצאה אסתטית

תוצאה אסתטית טובה יותר מאשר טיפולים ושיטות אחרות

זמן החלמה

זמן החלמה קצר יותר, פחות כאבים,זיהומים וצלקות

רמת דיוק גבוהה

רמת דיוק גבוהה מאוד התורמת לשיפור ניכר בהצלחת הניתוח

בגדול ישנם שני סוגי ניתוחים לקיצור קיבה. הראשון עובד על שיטה של הקטנת נפח הקיבה. על הסוג הזה נמנים ניתוח שרוול קיבה וכן ניתוח מסוג טבעת מתכווננת. הסוג השני של ניתוחי קיצור הקיבה עובד על שיטה של הפחתת ספיגה. בקטגוריה זו ניתן למנות את הניתוחים של מעקף קיבה – ניתוח מיני מעקף קיבה ומעקף רגיל וכן מעקף תריסריון (ניתוחים אלו עובדים על תת ספיגה אך בשילוב של הקטנת הנפח). בניתוח מיני מעקף קיבה יוצרים מהקיבה כמין כיס ארוך וצר ומחברים אותו ללולאה של המעי הדק באורך של בין 1.5 ל-2.5 מטר. על פי הסטטיסטיקה בניתוח מיני מעקף קיבה הירידה במשקל מגיעה אפילו עד 70% מעודף המשקל של המנותח. ניתוח מיני מעקף קיבה הוא ניתוח קצר יחסית ורמת הסיכון שלו היא פחותה. הפחתת המשקל כתוצאה מהניתוח היא בטוחה ויעילה, הן בטווח הארוך והן בטווח הקצר. בניתוח זה יש צורך בחיבור אחד בלבד למעי.

מנהל המרפאה ד"ר חסן קיס מנתח שרוול קיבה אומר: למרות שבמהלך ניתוח שרוול הקיבה נכרתת, מערכת קליטת המזון והעיכול של המנותח כמעט ואינן נפגעות. זהו אחד היתרונות הגדולים של ניתוח זה. יתרון נוסף שיש לניתוח שרוול על פני ניתוחים אחרים הוא העובדה שבניתוח מן הסוג הזה לא נגרמת תת ספיגה וממילא גם לא נוצרים חסרים תזונתיים. וזה לא אומר אגב, שלא צריך להיות במעקב של דיאטנית ושל המנתח שרוול קיבה, אלא שהערנות יכולה להיות פחות. הניתוח גורם לעלייה בתחושת השובע של המנותח. כמו כן, לאחר ניתוח שרוול קיבה המנותח יכול ליהנות מכל סוגי המאכלים שהיה רגיל אליהם לפני הניתוח רק בכמות מועטה יותר. בנוסף, יש לקחת בחשבון שטכנית, כאן בארץ הניתוח יותר בטוח, מהסיבה הפשוטה שרוב המנתחים בארץ מיומנים בניתוחי שרוול וכפועל יוצא מכך הסיבוכים פוחתים באופן משמעותי. מנתח שרוול קיבה נותן את הטיפול הבטוח ביותר עבור הסובלים מעודף משקל.

חברות הביטוח וקופות החולים

אודות ד"ר חסן קיס

ד"ר חסן קיס הוא בוגר ביה"ס לרפואה של אוניברסיטת ת"א, מומחה בכירורגיה כללית, כירורגיה לפרוסקופית מתקדמת והשמנת יתר.

ד"ר קיס הינו רופא בכיר בחטיבה הכירורגית במרכז הרפואי אסף הרופא, ומוביל את השירות לכירורגיה לפרוסקופית בחטיבה הכירורגית.

בין השאר משמש ד"ר קיס כמזכיר החברה הישראלית לכירורגיה אינדוסקופית וחבר באיגודים המקצועיים המובילים בישראל.

בנוסף, פעיל ד"ר קיס בתחום האקדמיה, פרסם מאמרים רבים, משתתף באופן תדיר בכנסים בארץ ובחו"ל, ומעביר הדרכות והרצאות בתחום לסטודנטים במסלול ישראלי ואמריקאי בפקולטה לרפואה באוניברסיטת ת"א, ובוחן בבחינות הסמכה למומחים בכירורגיה כללית.

ניתוח קיצור קיבה
ד"ר חסן קיס